بحث اصلی کتاب در رابطه با نوآوری و خلق ایدههای بدیع است.
در مقدمه اشاره شده که:
هر شکوفایی در کسب و کار تنها یکبار رخ میدهد. بیل گیتس بعدی سیستم عامل نخواهد ساخت. لری پیج و سرگئی برین بعدی موتور جستجو نخواهند ساخت و مارک زاکربرگ بعدی شبکه اجتماعی خلق نخواهد کرد. اگر از این افراد تقلید میکنید، در واقع از آنها چیزی نمیآموزید.
البته که تقلید از یک الگو، آسانتر از خلق چیزی نو است. انجام دادن کاری که میدانیم چگونه باید آن را انجام داد جهان را از 1 به n برده و چیزی آشنا به آن خواهد افزود؛ اما هرگاه چیزی نو خلق میکنیم، از 0 به 1 میرویم. عمل خلق منحصر به فرد و نتیجه آن چیزی تازه و غریب است.
ادامه مطلب
درباره این سایت